Exploring Bali to the max :D - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Nicole Groen - WaarBenJij.nu Exploring Bali to the max :D - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Nicole Groen - WaarBenJij.nu

Exploring Bali to the max :D

Blijf op de hoogte en volg Nicole

29 November 2015 | Indonesië, Denpasar

Ik was na wat tegenslagen uiteindelijk aangekomen in Sanur, waar het ontdekken van Bali van kon beginnen. Na een dag rondwandelen in Sanur, kwam ik alleen tot de conclusie dat Sanur niet echt de plaats was waar ik wilde zijn. Daarnaast zat ik in een hotel in een rustig dorpje, dus leerde ook niet echt nieuwe mensen kennen. Na 2 nachten maar weer vertrokken richting Seminyak.

In Seminyak, in het M hostel, ben ik een nacht gebleven, maar wel meteen nieuwe vrienden gemaakt. Na een kort nachtje, met name door een gezellig avondje stappen, zijn we met zijn drieen vertrokken richting Ubud.

Aangekomen bij Puji bungalow, met een schattig 'infinity' zwembad, wat uitkeek op wat kleine rijstvelden, had ik eindelijk het Bali-gevoel te pakken. Hier nog meer nieuwe vrienden gemaakt en grootste plannen gemaakt voor de komende dagen. Allereerst mijn zonden weggespoeld bij de Holy Spring Water temple, waarna we de volgende dag zijn vertrokken richting Munduk om wat watervallen te bekijken.

Met zijn vieren op 3 scooters, zodat ik achterop kon navigeren naar de watervallen. NicNic was geboren :). Het kwam eigenlijk doordat er geen scooter meer beschikbaar was, maar was ook wel handig. Zo kon ik ons naar de verkeerde waterval leiden. Achteraf gezien was het alleen maar beter dat we eerst naar de Gitgit watervallen zijn gegaan, want de waterval van Munduk viel eigenlijk een beetje in het niet van de Gitgit watervallen. Of misschien kwam het door de fantastische avond in Puri Sunny hotel, waar we heerlijk genoten hebben van wat drank(spellet)jes. Vooral de volgende ochtend hier weer ontwaken, was geweldig.....wat een uitzicht. Op de terugweg, eerst naar de Munduk waterval (hadden we beter over kunnen slaan) en daarna was het plan om richting de rijstvelden in Jatiluwih te gaan. Helaas kregen we even een stortbui over ons heen en zijn we maar gaan lunchen. De bui ging maar niet over en naar verwachting regende het alleen maar in de Bergen, dus toch maar door, dan maar in de regen. Door deze bui hadden we helaas wat tijd verloren waardoor we de rijstvelden maar hebben overgeslagen en rechtstreeks terug zijn gegaan naar Ubud. Nog minder dan 500 meter te gaan, gaat er een van ons onderuit en werd deze dag helemaal een fiasco. Gelukkig niets ernstigs, maar wel behoorlijke schaafwonden.

Na een dagje chillen bij het zwembad, om bij te komen van de activiteiten van de afgelopen 2 dagen, hebben we de mount Batur trip gedaan. Om 2 uur opgehaald te worden om een berg te beklimmen en de zonsopgang mee te maken. Super mooi uitzicht, maar helaas wel een beetje bewolkt, maar al met al een leuke trip.

Teruggekomen van de trip, maar weer in de taxi gestapt op weg naar een nieuw plaatsje om te ontdekken. Dit keer was Dive Concepts in Tulamben het plan, deze plaats stond bekend om mooie duikplekken, dus leuk ook een goed plan. Hier heb ik 3 duiken gedaan en verder was hier niet veel te doen, maar wel 2 scheepswrakken onder water gezien.

Na wat duikplezier, was het weer tijd om bij te komen :P En waar kun je beter bij komen dan op de Gili eilanden. Eenmaal aangekomen op Gili Tranwangan hadden we een mooie bungalow voor een leuk prijsje geregeld. Hier hebben we lekker genoten van het eiland en verder naast een snorkeltrip en een fietstochtje, met een bijbehorende zonsondergang, niet veel gedaan. Maar hoe gaaf......ik heb voor het eerst van mijn leven schildpadden onderwater gezien! Als ik een bucketlist had, kon ik deze afstrepen ;) Uiteindelijk tot 2x toe ons verblijf verlengd, want dat chillen ging ons zo goed af.

Mijn laatste 2 nachten door gebracht in Canggu. De boottrip erheen was heftig, kon aan de drankjes van de avond ervoor liggen, maar 'gelukkig' waren we niet de enige. Ons gecombineerde ticket zou ons naar Canggu brengen, maar het was alweer te lang goed gegaan, dus werden we gedropt in Seminyak, maar uiteindelijk via een andere taxi toch aangekomen bij Lay Day hostel. Aangezien ik nog geen rijstveld van dichtbij had gezien, behalve vanuit een auto, wist ik wat ik de laatste dag in Balie moest doen. Mijn laatste dag op de scooter geklommen om naar de rijstvelden in Jatiluwih te gaan, het was even een ritje, maar dat was zeker de moeite waard. 's Avonds weer herenigd met 'oude' nieuwe vrienden en een gezellig drankje gedaan op mijn avonturen in Bali.

Ik kan niets anders zeggen dan dat ik een geweldige tijd heb gehad in Bali, super veel leuke nieuwe vrienden gemaakt. Maar ik ben zeker ook weer een beetje blij dat ik mag vertrekken, want hierna staat Nieuw-Zeeland op de planning, waar ik ook mega veel zin in heb.


  • 29 November 2015 - 22:16

    Jaimy:

    OMG Nicole! Wat heerlijk om te lezen en wel een tikje jaloers dat jij de rijstvelden real hebt gezien! Hahaha. Ik ben benieuwd wat Nieuw-Zeeland gaat doen :D! Dikke kus

  • 29 November 2015 - 22:34

    Mirjam En Jeroen:

    Wij zeggen; OMG!!!!!!! Geweldig lieverd!
    Geniet ervan schattie

  • 30 November 2015 - 09:40

    Linda & Pascal:

    Schatje, super tof allemaal!!!!
    De gemiddelde vakantie zou nu allang voorbij zijn, maar jij bent pas net begonnen

  • 01 December 2015 - 09:05

    Marjolein:

    Lieverd,

    Wat heerlijk om dit alles zo te lezen. De verhalen hier vallen in het niets. Ik ben zo trots op je. Dikke kus

  • 01 December 2015 - 10:51

    Roel Nieuwenkamp :

    Je hebt mooie plaatjes bezocht. Fietsen is mooi maar kan zwaar zijn op Bali.
    Geniet veel want de sawa's zal je niet zien in New Zealand

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Lieve familie, vrienden & kennissen, Welkom op mijn pagina! Lees en zie hier alles over mijn belevenissen die ik heb mee mogen maken tijdens mijn reis. Liefs, Nicole P.S. Niet jaloers worden

Actief sinds 06 Sept. 2015
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 26280

Voorgaande reizen:

07 November 2015 - 20 Oktober 2016

Mijn wereldreis, van Bali tot en met Argentinië

Landen bezocht: