Car relocation - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Nicole Groen - WaarBenJij.nu Car relocation - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Nicole Groen - WaarBenJij.nu

Car relocation

Blijf op de hoogte en volg Nicole

04 December 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Zo wat een verschil tussen Bali en Nieuw-Zeeland. Ik ben 's ochtends vroeg aangekomen, met 5 uur tijd verschil met Bali en 12 uur met Nederland. Na 2 vluchten niet geslapen te hebben, leek me een bedje om even wat slaap te pakken, een uitstekend idee. Helaas mocht ik pas om 14 uur in checken dus ik mocht mezelf nog even 5 uur vermaken. Gelukkig had het hostel wifi en een internetkamer, dus ik was weer even zoet. Geen puf om Christchurch zelf al in te gaan en van iedereen die ik sprak, was het ook niet echt de moeite waard. Uiteindelijk een paar uur geslapen en maar even naar buiten gegaan om wat eten en drinken te scoren. Voor de jaloerse mensen in NL. Ik had hier ook gewoon mijn lange broek en jas aan.

's Avonds plannen gemaakt om een auto op te halen bij Jucy car rental en deze tegen betaling van wel $1 per dag, binnen 3 dagen af te leveren in Queenstown, lijkt mij geen slechte deal. De volgende dag de auto opgehaald en daar gingen we richting Lake Tekapo. Even wennen aan het links rijden, zeker met keren of in parkeren maar dat liep uiteindelijk best snel wel weer los. Eenmaal aangekomen, kan ik niet anders zeggen dan WOW!!! Wat een mooi meer is dat!! 's Avonds aangekomen bij een Sheep Station in Omarama waar we in een schattig klein huisje verbleven.

De volgende dag fris en fruitig weer vertrokken richting Mount Cook, helaas wat slechter weer waardoor we niet zo'n goed zicht hadden maar wel een mooie plek om een stukje te wandelen en wat foto's te maken. Hierna zijn we doorgereden naar Oamaru. In dit plaatsje konden we pinguïns spotten, so we did!!! Zowel de yellow eyed als de blue pinguïns gezien, zo leuk om die kleine beestjes over het strand/ de straat te zien waggelen.

In dit plaatsje staat ook Steampunk headquarters, soort van museum van allerlei bizarre dingen.... Hier vandaan vertrokken naar Dunedin, om naar Otaga Peninsula te gaan. Maar ook hier hebben ze regen, waardoor we niets konden zien, dus na een bezoek aan het treinstation en lekkere fish & chips te hebben gegeten, maar door gereden naar Balclutha.

Eenmaal daar aangekomen bij Hotel South Otago, beetje apart hotel aangezien het vol met gokkers zat, werd er aan ons gevraagd of we hier echt geboekt hadden Gezichtje met vreugdetranen Ze hadden ons 'soort' mensen volgens mij hier niet echt verwacht.

De volgende dag vroeg vertrokken richting Queenstown, waar de auto ingeleverd moest worden. Nu maar weer even bijkomen van de indrukken van de mooie landschappen en van het rijden van zo'n 1200 km in de afgelopen 3 dagen. Queenstown lijkt me een prima plek daarvoor.

Tot laters!
;)

  • 04 December 2015 - 12:30

    Sjaimy:

    Wat leuk om dit weer allemaal te lezen! Klinkt nog steeds super geweldig! Super leuk om te lezen dat je zoveel dingen doet en ziet! Have fun!

  • 04 December 2015 - 12:51

    Quinten:

    haha grappig, wat voor types hadden ze dan verwacht bij dat hotel??

    have fun!! x

  • 04 December 2015 - 18:49

    Saskia:

    Leuk Nic! Met de kaart er naast kunnen we je bijna letterlijk volgen. Take care honey!

  • 05 December 2015 - 16:20

    Mirjam:

    Zoooooo geweldig schattie!!!!!!

  • 07 December 2015 - 20:42

    Roel:

    Mooie plek. Er is heel veel te zien.geniet ervan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Lieve familie, vrienden & kennissen, Welkom op mijn pagina! Lees en zie hier alles over mijn belevenissen die ik heb mee mogen maken tijdens mijn reis. Liefs, Nicole P.S. Niet jaloers worden

Actief sinds 06 Sept. 2015
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 26310

Voorgaande reizen:

07 November 2015 - 20 Oktober 2016

Mijn wereldreis, van Bali tot en met Argentinië

Landen bezocht: