Het zuidelijke eiland van Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Nicole Groen - WaarBenJij.nu Het zuidelijke eiland van Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Nicole Groen - WaarBenJij.nu

Het zuidelijke eiland van Nieuw-Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Nicole

25 December 2015 | Nieuw Zeeland, Picton

Zo eindelijk een computer gevonden....dus bij deze een nieuw reisverslag! De foto's volgen later, maar iig weer wat leesvoer en natuurlijk, hele fijne feestdage vanuit hier!!

Er is zoveel te doen in Queenstown, dat je bijna niet meer weet wat je moet kiezen. De eerste dag maar even wat sightseeing gedaan, maar dan op de actieve manier. Zo heb ik het tiki trail gepakt, sommige stukken best smal en stijl, maar naar een heel mooi uitzicht over Queenstown en Lake Wakatipu, dat maakte het zeker waard. Tussendoor even een dag naar Milford Sounds geweest, zelfs de 10 uur durende busrit was super mooi. De andere dagen nog meer tracks bewandeld, nooit gedacht dat ik dit zoveel zou doen.

Na een paar dagen in Queenstown te zijn geweest, werd het wel weer tijd om door te gaan. Achteraf misschien spijt dat ik niet ben gaan bungeejumpen, maar goed je kan niet alles hebben en je moet nog wel wat te wensen hebben. Eenmaal aangekomen in Wanaka, lekker in het zonnetje gezeten aan het meer. 's Avonds naar de bios geweest, waarbij de zaal bestaat uit een auto, oude banken, vliegtuigstoelen om daar vanuit van de film te genieten. Na een uur word er een pauze ingelast om vers gebakken koekjes te eten. Verder het plan voor de volgende dag gemaakt om Roy's peak te bewandelen maar uiteindelijk niet gegaan en maar weer lekker aan het meer gezeten totdat de wind 'aanging' en ik bijna weg waaide. Jammer dat ik Roy's peak niet ben beklommen want werd aangeraden door meerdere mensen... Maar ja. Tijdens het eten zaten er 2 Australische jongens naast me en vertelde me dat ze van plan waren Roy's peak 's nachts te beklimmen en daar de zonsopgang te bewonderen. Het zou allemaal net aan passen want ik werd om half 10 opgehaald om door te gaan naar Frans Jozef glacier en we zouden rond 9 uur terug zijn. Al met al ben ik dus toch naar Roy's peak geweest, maar wat was dat koud.... Maar het uitzicht maakte het zeker waard.

Aangekomen bij de Frans Jozef glacier, was het behoorlijk bewolkt en werd ons verteld dat het niet mogelijk was om dichtbij te komen. Ik was nog behoorlijk gaar van een nachtje overslaan, dus heb ik deze even overgeslagen. 's Avonds wel naar een pad waar allemaal glow worms te zien waren, een heel leuk gezicht in het donker. De volgende dag regende het behoorlijk dus ook maar niet naar de glacier geweest en vertrokken richting Westport.

Onderweg naar Westport hebben we nog even een passagier gewisseld in Greymouth en zijn we nog even gestopt bij de Pancake rocks. Maar het weer was nog steeds niet al te best dus maar snel door naar Westport. Al is hier niet echt wat te beleven, het dorpje wordt nog geen eens genoemd in mijn Loney planet.

Vanuit westport nog even gebruik gemaakt van de lift, waarbij we halverwege op weg naar Nelson langs de weg stonden. En was er maar een manier om hier weg te komen. En dat was.... Liften. We werden binnen een half uur opgepikt, dat was wel fijn want het begon net weer te regenen. En we werden door een Jaguar opgepikt, dus als ik het doe, doe ik het goed!! En voor de deur van het hostel afgezet, dus wat wil je nog meer.

Mijn plan was eigenlijk vanuit Nelson door te gaan naar Takaka om daar naar de Golden Bay te gaan, maar vanuit Nelson kon je ook een dagtrip boeken, dus time wise maar voor deze optie gegaan. Eenmaal aangekomen in het Abel Tasman nationaal park, werden we met de watertaxi afgezet in een baai en konden we door het water naar het strand... Gelukkig was het vloed Verbijsterd gezichtje Vanaf dit punt een stuk gelopen, waar we weer opgehaald werden met de watertaxi om weer gedropt te worden om terug te kajakken. Wat een mooi nationaal park, achteraf zelfs een beetje spijt dat ik er maar 1 dag ben geweest.

Vanuit Nelson helemaal naar Kaikoura gelift en van plan om allemaal dingen te gaan doen, zoals wale watching, sightseeing langs zeehonden kolonies en cray fish van de bbq eten. Maar helaas was het weer niet al te best dus heel de dag binnen gezeten om film te kijken en alleen naar buiten geweest om eten en snacks te halen.

Na Kaikoura stond Blenheim op de planning om een wijnproeverij te doen, het was tenslotte mijn verjaardag. Ik kon met mensen vanuit het hostel een stuk meerijden en dan het laatste stukje weer wat liften. Werd binnen 10 minuten opgepikt door een vrouw. Toen zei eenmaal hoorde dat ik jarig was, zijn we er bij de eerste wijngaard eraf gegaan en hebben we een wijnproeverij gedaan. Tja geen nut meer om naar Blenheim te gaan en meteen maar door gegaan naar Picton. Hier 's avonds gezellig mijn verjaardag gevierd met mensen die ik net een uur eerder had leren kennen en voor het mooie iets te veel van goedkope wijn gedronken, maar ik heb zeker een leuke verjaardag gehad. Picton was het laatste plaatsje op het Zuidereiland, overdag nog een leuke track gedaan die midden in de Malborough sounds uitkwam en 's avonds de ferry naar het Noordereiland gepakt.

Tot laters!!!
Xx

  • 25 December 2015 - 21:31

    Roel Nieuwenkamp :

    Nicole. Wat een geweldige reis.Wij hadden ook regen bij de Frans Joseph glasier. Prachtige natuur.om nooit te vergeten .goede kerstdagen zijn bij jou al zowat voorbij. Ook een goede jaarwisseling en gelukkig 2016.
    Oom Roel.

  • 26 December 2015 - 08:14

    Mirjam:

    Leuk om alles steeds te lezen mop!!
    Geweldig dat je het zo super hebt.
    Lekker van blijven genieten
    Love you xxx

  • 27 December 2015 - 09:36

    Sjaimy:

    Schat wat een verhalen! Je hoeft nergens spijt van te hebben, je haalt er uit wat je er uit kan halen! Heerlijk om te lezen! Fijne jaarwisseling daar! Maak er wat van! Kus

  • 28 December 2015 - 21:15

    Caroline:

    Erg leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt daar!! Nog gefeliciteerd namens ons en erg grappig dat je je verjaardag viert met mensen die je net een uur kent :-D heel veel plezier nog en alvast een mooie oudejaarsavond daar! Groetjes van Caroline en Midas

  • 03 Januari 2016 - 09:50

    Kelly Aka Zwangere Kip:

    Chick! Tof die foto's nu erbij, dan leeft het weer iets meer! Ben nu alweer benieuwd naar je volgende verhaal over jouw oud en nieuw :-)
    Nieuw Zeeland ziet er waanzinnig uit!

    Enjoy!

  • 04 Januari 2016 - 11:22

    Anke:

    Ziet er goed uit! Gelukkig nieuwjaar!

  • 08 Januari 2016 - 15:58

    Marjolein:

    Tjonge Nicolle, wat een heerlijke reisverhalen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Lieve familie, vrienden & kennissen, Welkom op mijn pagina! Lees en zie hier alles over mijn belevenissen die ik heb mee mogen maken tijdens mijn reis. Liefs, Nicole P.S. Niet jaloers worden

Actief sinds 06 Sept. 2015
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 26281

Voorgaande reizen:

07 November 2015 - 20 Oktober 2016

Mijn wereldreis, van Bali tot en met Argentinië

Landen bezocht: