Perfect Peru - Reisverslag uit Máncora, Peru van Nicole Groen - WaarBenJij.nu Perfect Peru - Reisverslag uit Máncora, Peru van Nicole Groen - WaarBenJij.nu

Perfect Peru

Blijf op de hoogte en volg Nicole

31 Juli 2016 | Peru, Máncora

Tijdens de zonsondergang vanuit Copacobana met de nacht bus vertrokken richting de grens tussen Bolivia en Peru, met als eindbestemming Cusco. Weer eens 's ochtends te veel vroeg aangekomen maar gelukkig mochten we al de kamer in en konden we nog even slapen. Hier vandaan de 4-daagse trip naar Machu Pichu geboekt. En jeetje, wat gaaf was dit. De eerste dag begon met mountain biking, met de optie om 's middags te raften. Helaas vond onze guide dat niet leuk, dus kregen we niet echt de optie. De tweede dag heel de dag gehiked, gelukkig met heel veel stops tussendoor. Helaas de eerste nacht keihard, maar dan ook keihard mijn teen gestoten onderweg naar de wc, wat resulteerde in hiken met een teen die helemaal open lag. Ik kan je zeggen geen pretje, vooral bergafwaarts niet. Maar zal ook voor sommige mensen geen verassing zijn dat dit mij overkwam.... De derde dag voor het eerst van mijn leven geziplined, was wel grappig en daarna stond nog meer hiken op de planning. En dan de dag dat ik eindelijk naar Machu Pichu ging. Om 4 uur opgestaan, om vervolgens 1622 treden te beklimmen om überhaupt bij de ingang te komen. Na afscheid te hebben genomen van de gids, mountain MP beklommen. Was best vermoeiend, warm en het laatste stukje was ook best stijl. Uiteindelijk om half 7 weer aangekomen na heel de dag doorgebracht te hebben in MP. We hadden een hele leuke groep, leuke gidsen. Wat een ervaring...... En ik heb een MP stempel!

Na Machi Pichu weer aangekomen in het hostel, was er iets verkeerd gegaan met onze reservering dus stonden we om 2 uur 's nachts (en na 14 uur hiken) te bekvechten bij de receptie om een kamer te krijgen. Eindresultaat, een 3 persoonskamer voor de prijs van de dorm, mocht ook wel wat zij hadden onze reservering verkeerd genoteerd. Na een paar uur slaap genoten van Cusco en in de avond een aantal dansjes gedaan. Helaas de volgende dag afscheid van de groep genomen en snel naar bed gegaan. Omdat we nog nieuw genoeg hadden van het hiken, werden we om 3 uur opgehaald om naar Rainbow mountain te gaan. Rainbow mountain ligt op ongeveer 5000 meter, het hoogste wat ik ook geweest bent. Een mooi uitzicht maar helaas moet je het plekje delen met iedereen die even een foto op dat ene plekje willen maken. Daarnaast maakt de ijle lucht het een lastige beklimming.

Hier vandaan de nachtbus genomen richting Arequipa om daar een 2-daagse trek naar Colca Canyon (dieper dan Grand Canyon) te doen. Maar eenmaal aangekomen toch maar besloten om het niet te doen, ik was wel een beetje uitgehiked. Dus een klooster bezocht en lekker bijgekomen. Next stop was Ica om daar vandaan de taxi te nemen richting Huacachina om door de woestijn te crossen en te sandboarden.

Lima bleek zoals verwacht gewoon weer een grote stad te zijn en eerlijk gezegd vond ik er niet heel veel aan. Een grijze, saaie stad, zoveel vervuiling dat er geen zonnestraaltje door heen komt. Na 2 dagen dus ook maar snel vertrokken naar Huaraz. Aangekomen meteen vertrokken naar een gletsjer, super mooi maar ook niet hele bijzonder. Maar misschien ben ik gewoon een beetje verwend en heb ik gewoon al te veel mooie dingen gezien. Daarentegen is Laguna 69 heel mooi, op een hoogte van 4600 meter genoten van deze natuur.

Na Huaraz stonden er 2 nachtbussen in een rij te wachten om aan te komen in Mancora. Het strand/ stapstadje vlakbij de grens met Ecuador. Hier eindelijk weer eens mijn bikini aangehad, wat een heerlijk gevoel eindelijk weer wat zon. Het was tevens Independence day in Peru dus een weekend vol feesten, vervelende timing....

Na 2 dagen toch maar snel vertrokken richting Ecuador, anders zou ik hier veel te lang blijven. Tot in Ecuador!!!

  • 19 Augustus 2016 - 16:49

    Jcrombouts :

    Jij moet straks af kikke van dat moois kul xxxx

  • 19 Augustus 2016 - 17:25

    Kelly:

    Jaaaaaa Ecuador!
    Quito is leuk! Als Papayanet nog bestaat, die hebben fantastische cappucino en taart! Hostel Daguis is da bomb. Op het dak van de trein in Riobamba, fietsen in Banos, doe een jungletour, 's ochtends de dierenmarkt in Otavalo (de bewegende zakken op hun rug zijn cavia's

  • 19 Augustus 2016 - 19:10

    Roel Nieuwenkamp :

    Ha Nicole. Een fantastische ervaring. Jij kan er een boek over schrijven.
    Groeten oom Roel

  • 20 Augustus 2016 - 07:59

    Jaim:

    Jemig jemig jemig!!! Wat een vervelende keuzes moet jij maken hahaha! Geweldig Nicole! Geniet ervan kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Lieve familie, vrienden & kennissen, Welkom op mijn pagina! Lees en zie hier alles over mijn belevenissen die ik heb mee mogen maken tijdens mijn reis. Liefs, Nicole P.S. Niet jaloers worden

Actief sinds 06 Sept. 2015
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 26314

Voorgaande reizen:

07 November 2015 - 20 Oktober 2016

Mijn wereldreis, van Bali tot en met Argentinië

Landen bezocht: