De oostkust van Aussie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole Groen - WaarBenJij.nu De oostkust van Aussie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole Groen - WaarBenJij.nu

De oostkust van Aussie

Blijf op de hoogte en volg Nicole

16 Mei 2016 | Australië, Sydney

Na een paar dagen Cairns was het mijn plan een dagje naar Cape Tribulation te gaan, met op de terugweg een tussenstop in Port Douglas, om nog even een duikje te nemen bij het Great Barrier Reef. In de ochtend moest ik helaas eerst na 2,5 maand afscheid nemen van Rox. Maar je raadt het al, ik kreeg haar 's ochtends niet uit de auto, dus is ze maar mee gegaan. Cape tribulation was tussen de regenbuien door heel mooi, het regenwoud loopt hier over in de zee. 's Avonds aangekomen in Port Douglas, een lekker touristenstadje met veel palmbomen......heerlijk, weer eens wat anders dan wat we gewend waren aan de westkust. Maar na 3 geweldige duiken, weer terug in Cairns, zou het dan toch echt de tijd zijn om afscheid te nemen.....maar niets is minder waar. Na een ochtendje bij Peter pan waren alle excursies ook voor Rox geboekt en gingen we samen gezellig verder de oostkust af.

Dus op naar Mission beach. We hadden onderweg nog wel wat tijd om hier en daar wat te doen, dus hebben we een tussenstop gemaakt bij de Babinda boulders en de Josephine waterfalls. De volgende ochtend weer vroeg uit de veren voor onze skydive, al werden we wakker met regen, hadden we de avond ervoor een zwarte kat gezien, toch ging alles gewoon door. Gelukkig maar, want wat was dit gaafffffffff.......ik kan niets anders zeggen, zelfs voor de tweede keer, geen spijt!

Nog stuiterend van de adrenaline (vooral Rox) waren we alweer op weg naar Airlie beach. Helaas ook hier was het weer wat minder dus hebben we onderweg niet veel gestopt om nog iets te bekijken. Aangekomen in Airlie beach stond ons het volgende avontuur te wachten, een boottrip naar de whitsundays eilanden. Het leek allemaal zo leuk op papier, een beetje zeilen, snorkelen, white havenbeach bezoeken en verder lekker chillen. Echter waren we met een hele kleine groep op de boot en zat het weer weer eens niet mee.....dus ons boottripje was een beetje in het water gevallen. Al met al wel een gezellige groep mensen maar het had stiekem wel leuker kunnen zijn, maar goed, je kan niet alles hebben.

Nadat we weer met beide benen aan wal stonden, hebben we nog een gezellige afscheidslunch gehad en zijn we weer vertrokken richting Rainbow beach. Hier vandaan zouden we met een tour Fraser island, het grootste zandeiland ter wereld, gaan bezoeken met 4WD's. Na een paar uur rijden, lake mckenzie te hebben bezocht kwamen we aan in ons kamp. Hier achtervolgde de regen ons ook, maar dat mocht de pret niet drukken. Dan maar in bikini alles uitladen, om de rest droog te houden en dan maar beginnen aan het eten/ drankjes. De volgende dag fraser verder verkend; champagne pools, indian head, maheno wreck, nog even een scenic vluchtje tussendoor gedaan en lekker gechilled bij eli creek. Ondanks dat het weer soms wat minder was, was het een zeer geslaagde tour met een leuke groep. Nog een leuke middag en avond in Rainbow beach zelf gehad. Maar de volgende dag was het weer afscheid nemen, want helaas ging bijna iedereen daarna richting Cairns ipv richting Sydney, wel jammer.

En na Rainbow beach vertrokken we naar Noosa, waar het gelukkig wel lekker weer was. Hier lekker langs de kust gelopen met super mooie baaitjes en wat dolfijnen en koala's spotten tussendoor. Maar na Noosa stond ook het afscheid nemen van Rox op de planning, dit keer echt want nu had ze ook een ticket terug naar Cairns geboekt. Even op bezoek bij Evelien, waar Rox zou blijven tot ze zou vliegen, was het dan echt de laatste nacht samen in toettoet. 's Ochtends met tranen in onze ogen namen we dan afscheid, zo raar na al die tijd.......

Zo vertrok ik zonder Rox richting de Australia Zoo. Deze zoo kon ik niet skippen, mijn nichtje is namelijk vernoemd naar de krokodil/ dochter van Steve Irwin. Geweldige dag gehad met o.a. kangaroo's aaien en voeren, koala's aaien en kleine tijgertjes zien spelen. Hierna mijn eerste nacht alleen in toettoet, wel even wennen maar wel lekker de ruimte voor mij alleen.....heerlijk geslapen. De volgende stop was Byron bay. Ik zat een beetje in een hippie hostel, dat was wat minder maar ach het was maar voor 2 nachten. Eerste dag lekker op het strand gelegen en de volgende dag maar weer eens geprobeerd om op een surfplank te staan.

Hierna stond Sydney alweer op de planning. Ik wilde daar een beetje op tijd zijn omdat ik toettoet ook nog moest verkopen. Tot nu toe op gumtree en fb nog weinig reacties dus begon me een beetje zorgen te maken. Eerste nacht bij Mandy verbleven, was wel weer even zoekende in een grote stad. In Sydney de coast to coast walk gedaan van Coogee naar Bondi en weer terug, tussendoor een verfrissende duik genomen op Bondi en hier en daar wat geregeld voor de auto en de verdere trip. Vrijdagavond gezellig met Mandy gegeten en een drankje gedaan bij het Opera house, super mooi uitzicht, waarna ik ook een telefoontje kreeg dat er 2 jongens echt interesse hadden in toettoet.....en dat allemaal op vrijdag de 13de. Mijn avond kon in ieder geval niet meer stuk.

Mijn laatste weekend in Australië zou ik samen met Mandy er nog even met toettoet op uit gaan naar de Blue mountains. Heerlijk weekend gehad met de mooiste uitzichten op de blue mountains. 's Avonds, na een proefritje, ook daadwerkelijk toettoet verkocht te hebben, kon ik echt even lekker genieten van mijn laatste dagen in Australië. Maar helaas werd dat door een telefoontje vanuit Nederland toch even wat anders.......en zat ik maandagavond opeens in het vliegtuig terug naar Nederland.

  • 03 Juni 2016 - 15:20

    Sjaim:

    Schat weer heerlijk om te lezen! De NL tussenstop was even minder maar heb je toch een kroel kunnen geven! Have fun in Zuid Amerika! Kusss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Lieve familie, vrienden & kennissen, Welkom op mijn pagina! Lees en zie hier alles over mijn belevenissen die ik heb mee mogen maken tijdens mijn reis. Liefs, Nicole P.S. Niet jaloers worden

Actief sinds 06 Sept. 2015
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 26322

Voorgaande reizen:

07 November 2015 - 20 Oktober 2016

Mijn wereldreis, van Bali tot en met Argentinië

Landen bezocht: